Ηγεσία μάρκετινγκ: Οι κίνδυνοι του εγώ
Ηγεσία μάρκετινγκ: Οι κίνδυνοι του εγώ
Η αυτοπεποίθηση είναι ένα σημαντικό ηγετικό χαρακτηριστικό. Αλλά όταν διασχίζει την εγωιστική συμπεριφορά, βλάπτει την ομάδα και περιορίζει την αποτελεσματικότητα της ηγεσίας.
Νωρίτερα φέτος, μοιράστηκα τέσσερα μαθήματα ηγεσίας για να βοηθήσω τους ανθρώπους να είναι πιο αποτελεσματικοί στην ηγεσία των ομάδων τους. Το μάθημα 2 είχε ένα σημαντικό στοιχείο για την ηγεσία των υπηρετών: «Έλεγξε τον εγωισμό σου στην πόρτα».
Ο εγωισμός μπορεί να είναι δολοφόνος των σχέσεων
Μερικές φορές, μπορεί να υπάρχει μια λεπτή γραμμή μεταξύ της αυτοπεποίθησης και του εγωισμού. Το πρώτο είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό της ηγεσίας, ενώ το δεύτερο είναι ένας αναστολέας ηγεσίας.
Κατά καιρούς, μπερδεύουμε τα δύο – επομένως είναι σημαντικό να προσέχουμε τον εαυτό μας, ώστε να μην πάμε πολύ μακριά στη «ζώνη του εγώ».
Στο Digital Summit Indianapolis, η γυμνάστρια με χρυσό μετάλλιο των Ολυμπιακών Αγώνων, Dominque Dawes , μοιράστηκε μερικές σημαντικές ιδέες από τη δική της εμπειρία σχετικά με τους κινδύνους του εγώ.
Εφάρμοσε τα μαθήματά της στην ομαδική εργασία και την οικογενειακή ζωή, αλλά οι κίνδυνοι του υπερβολικού εγώ ισχύουν επίσης άμεσα για την ηγεσία και τις επιχειρηματικές σχέσεις.
Τώρα, εδώ είναι ένα άτομο που έχει πολλά να καυχηθεί. Παρόλα αυτά, η κεντρική της ομιλία ήταν γεμάτη μαθήματα για το πώς το εγώ μπορεί να εμποδίσει την επιτυχία.
Ξεκίνησε μάλιστα την ομιλία της δείχνοντας ένα βίντεο με μια από τις μεγαλύτερες δημόσιες αποτυχίες της – την περιβόητη πτώση κατά τη διάρκεια της ρουτίνας γυμναστικής της στους Ολυμπιακούς Αγώνες το 1996 . Μιλήστε για τον έλεγχο του εγωισμού σας στην πόρτα!
H Dawes επεσήμανε ότι όταν αφήνεις το εγώ σου να κυριαρχήσει, βλέπεις τα λάθη των άλλων να μεγεθύνονται. Όταν αρχίζεις να βλέπεις τα πάντα «λάθος» με τους άλλους, διχάζει την ομάδα (ή την οικογένεια ή την επιχείρηση).
Το γνωστοποιείς άμεσα και έμμεσα αν είσαι ηγέτης που δεν βλέπει τίποτα παρά μόνο λάθη. Όταν συμβαίνει αυτό, οι άνθρωποι που υποτίθεται ότι οδηγείτε αποθαρρύνονται.
Τελικά, η ομάδα καταρρέει λόγω διχασμών και ευνοιοκρατίας.
Αντιμετώπιση αρνητικών καταστάσεων
Ένας καλός ηγέτης μαθαίνει πώς να αντιμετωπίζει αρνητικές καταστάσεις και να τις χρησιμοποιεί ως ευκαιρίες διδασκαλίας.
Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι αυτό που ο επιχειρηματίας Dave Ramsey αποκαλεί «σάντουιτς επίπληξης».
Σε αυτή τη διαδικασία, αφιερώστε χρόνο για να πείτε στο άτομο:
- Αυτό που έκαναν σωστά.
- Τι έκαναν λάθος.
Στη συνέχεια, εστιάστε ξανά σε πράγματα που κάνουν καλά.
Μια τέτοια συζήτηση πλαισιώνει την αρνητικότητα υπό το φως θετικών πραγμάτων.
Αντί να είναι μια άσκηση «δείχνοντας το δάχτυλο», ενθαρρύνει τους ανθρώπους να ξεπεράσουν τις ελλείψεις βασίζοντας σε αυτό που κάνουν καλά.
Πώς αυτό ισχύει για τις επιχειρηματικές σχέσεις
Το Εγώ μπορεί επίσης να εμποδίσει τις σχέσεις με υποστηριζόμενες ομάδες και πελάτες.
Διαπίστωσα ότι η επιτυχία ή η αποτυχία ως επαγγελματίας ψηφιακού μάρκετινγκ μπορεί να εξαρτάται από το πόσο καλά μπορεί το άτομο να εξηγήσει περίπλοκες, τεχνικές πτυχές του SEO, της PPC και άλλων τομέων χωρίς να μιλάει πάνω από τα κεφάλια των ανθρώπων ή να τους μιλάει κάτω.
Είχα έναν δάσκαλο στο σχολείο που, φαινόταν, του άρεσε να ακούει τον εαυτό του να μιλάει.
Οι διαλέξεις θα γίνονταν με αστραπιαία ταχύτητα μέχρι να τους κάνει κάποιος μια ερώτηση. Στη συνέχεια, θα μεταβούν στο να μιλούν στην τάξη σαν μια συνέλευση νηπιαγωγείων.
Μην είσαι σαν αυτόν τον δάσκαλο.
Αφήστε το εγώ σας στην άκρη και μάθετε πώς να επικοινωνείτε καλύτερα με τους ανθρώπους με τους οποίους αλληλεπιδράτε. Η σύνδεση μαζί τους χωρίς εγώ θα σας βοηθήσει να δείξετε καλύτερα την αξία αυτού που προσφέρετε στη σχέση.
Μια από τις καλύτερες περιλήψεις του να βάλεις στην άκρη το εγώ στις επιχειρηματικές σχέσεις ήταν από τον Bill Reeb, πρώην CEO της Wilsonart International.
Ήταν πολύ απλό: “Εξυπηρετήστε τον Πελάτη. Εξυπηρετήστε την Επιχείρηση. Εξυπηρετήστε τους ανθρώπους”.
Δεν γνώριζα προσωπικά τον Reeb, αλλά στις επαγγελματικές μου επαφές μαζί του, ήταν πάντα προσεκτικός στις ιδέες, ακόμα και όταν δεν συμφωνούσε μαζί τους. Όταν διαφώνησε, είχε σοβαρούς λόγους για να το κάνει και τους μοιράστηκε με ευγενικό και επαγγελματικό τρόπο.
Έχω ένα χαραγμένο μαχαίρι τσέπης στο ράφι μου που μου έδωσε κατά τη διάρκεια μιας τέτοιας αλληλεπίδρασης. Ήταν μια ανταμοιβή για την κοινή χρήση μιας ιδέας επειδή φαινόταν να την εκτιμά παρά τη διαφωνία του με τη συγκεκριμένη πρόταση.
Αυτό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα ελέγχου του εγωισμού σας στην πόρτα.
Δείγματα για ηγέτες και επωνυμίες
Εάν απαντήσετε «ναι» σε οποιαδήποτε από αυτές τις ερωτήσεις, ίσως χρειαστεί να εργαστείτε για να ελέγξετε το εγώ σας.
- Ως ηγέτης, αφιερώνετε πολύ χρόνο μιλώντας για τις επιτυχίες σας και όχι αρκετό για τα μαθήματα που πήρατε από τις αποτυχίες;
- Ως ηγέτης, ξοδεύετε όλο τον χρόνο σας επιλέγοντας και βρίσκοντας ελαττώματα στους ανθρώπους γύρω σας αντί να παρατηρείτε τα καλά πράγματα;
- Ως ηγέτης, απορρίπτετε αυτόματα τη συμβολή και τις ιδέες από άτομα με λιγότερη εμπειρία αντί να ακούτε πραγματικά;
- Ως συνάδελφος ή επιχειρηματικός συνεργάτης, μιλάτε πάνω από τα κεφάλια των ανθρώπων ή μιλάτε χαμηλά σε αυτούς αντί να συνδέεστε μαζί τους σε προσωπικό επίπεδο;
- Ως επωνυμία, το περιεχόμενο του ιστότοπού σας επαναλαμβάνει απλώς τη διαφήμισή σας αντί να παρέχει στους δυνητικούς πελάτες τις πρακτικές και χρήσιμες πληροφορίες που χρειάζονται για να σας επιλέξουν;
Τέλος, μην φοβάστε να ζητήσετε ειλικρινή σχόλια για το πώς αντιλαμβάνονται οι άλλοι τη συμπεριφορά σας.
Η εγωιστική συμπεριφορά μπορεί συχνά να είναι ένα τυφλό σημείο για όλους μας.
Αν ρωτάς, να είσαι προετοιμασμένος γιατί μπορεί να μην σου αρέσει αυτό που ακούς. Μπορεί να είναι μια άλλη άσκηση που θα σας βοηθήσει να μάθετε να ελέγχετε τον εγωισμό σας στην πόρτα.
ΠΕΡΣΕΦΩΝΗ Η ΚΟΡΗ Ο ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΘΥΜΗΣΟΥ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Ε.ΣΥ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣe.sy.kalamarias.a.s@gmail.com ΤΗΛ2313 095.407
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΑΙ ΥΠ.ΒΟΥΛΕΥΤΗΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΥΡΟΥ 6944 69.69.35
https://www.youtube.com/channel/UC-PnN267t69dLHsdgDdsUrw/videos
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0
Δεν υπάρχουν σχόλια