#Φόρτιση #Ηλεκτρικών #Οχημάτων #Αυτονομία #ΔΕΔΔΗΕ #ΔΕΗ
Τεράστιο θέμα προκύπτει με την φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα μας.
πηγη: electricalnews
Θέμα, που όπως φαίνεται είτε επειδή δεν θέλουμε, είτε επειδή η γραφειοκρατία και οι δεκάδες υπηρεσίες ολιγωρούν, δεν πρόκειται να λήξει άμεσα.
Τεράστιο θέμα φαίνεται πως δημιουργείται κυρίως σε νησιά και τουριστικούς προορισμούς.
Ο ΔΕΔΔΗΕ κύριος υπεύθυνος για όλο αυτό που θα συναντήσουμε τα επόμενα χρόνια με τους φορτιστές, φαίνεται ότι δεν δείχνει καμία όρεξη να βελτιώσει την κατάσταση.
Με απαρχαιωμένους κανονισμούς και τακτικές, μονίμως φέρνει εμπόδια και δυσκολίες σε ΌΛΟΥΣ τους καταναλωτές.
Στο παρόν άρθρο, δεν θα μιλήσουμε καθόλου για τα ‘’πράσινα’’ οφέλη ενός αυτοκινήτου ηλεκτρικού και πως αυτά τα πράσινα προκύπτουν. Το κύριο θέμα είναι η φόρτιση και η αυτονομία.
Για να τα δούμε ένα ένα παρακάτω.
Ένα ηλεκτρικό όχημα έχει κάποιες εργοστασιακές προδιαγραφές για όλα του τα κομμάτια.
Ένα από αυτά είναι και το σύστημα τροφοδοσίας ενέργειας του, που είναι οι μπαταρίες. Οι μπαταρίες για να φορτίσουν χρειάζονται ένα φορτιστή. Άρα ενέργεια.
Η ενέργεια που απαιτείται για να φορτίσει ένα ηλεκτρικό όχημα ποικίλει ανάλογα το όχημα.
Ένα συνηθισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται αρκετά KW ενέργειας για να φτάσει στην πλήρη φόρτιση.
Οι προδιαγραφές αυτονομίας ενός τέτοιου αυτοκινήτου, μετρώνται από την κατασκευάστρια, σε πολύ ιδανικές συνθήκες. Πχ ένα άτομο επιβάτης, άδειο εντελώς από μπαγκάζια, βαλίτσες, αντικείμενα διάφορα, αποσκευές κλπ και σε απόλυτη ευθεία με σταθερή ταχύτητα και γκάζι και μέση θερμοκρασία.
Η κατασκευάστριες λοιπόν προσπαθούν να κερδίσουν τις εντυπώσεις δίνοντας πληροφορίες που κανένας απολύτως σώφρον οδηγός δεν πρόκειται να τηρήσει. Και πολύ καλά κάνει. Όταν αγοράζεις ένα όχημα, θέλεις να σε πηγαίνει παντού, χωρίς να σου βγάζει το λάδι ψυχικά και σωματικά.
Άντε τώρα να βάζεις τον κάθε άνθρωπο – οδηγό να σκέφτεται, πόσα χλμ έκανε, πόσα πρέπει να κάνει, πόσα έχει τη δυνατότητα να κάνει. Να μπαίνει σε εφαρμογές να βλέπει τα σημεία που υπάρχουν ταχυφορτιστές σε ένα ταξίδι. Να επιλέγει το κατάλληλο σημείο. Να υπολογίζει ακόμη και τις τυρόπιτες για βάρος, άρα σπατάλη ενέργειας.
Όλα αυτά φυσικά τα επισημαίνουμε διότι είναι πολύ μικρές ακόμη οι πραγματικές αυτονομίες και έχουμε πολύ μέλλον μπροστά μας να αντιμετωπίσουμε μία γερή και πραγματική αυτονομία.
Το πιο αντιοικονομικό αυτοκίνητο ως τώρα, με πλήρη γέμισμα θα βγάλει τουλάχιστον 350 χλμ με 45 λίτρα βενζίνης. Αυτοκίνητο με πολλά άλογα, με προγράμματα, σκαλισμένο, φτιαγμένο κλπ. Μία μέση καλή αυτονομία με βενζίνη ως τώρα, είναι τα 500χλμ.
Όμως, με την βενζίνη έχουμε κάθε λίγο και ένα βενζινάδικο σταματάμε 2 λεπτα, γεμίζουμε και κάνουμε άλλα 500χλμ. Και ου τω καθεξής.
Με ένα ηλεκτρικό όχημα, έχοντας όλα τα πράσινα οφέλη, έχουμε τις δεκάδες υπηρεσίες που για να κουνήσουν το δάχτυλο περιμένουν έγκριση από άλλες δέκα υπηρεσίες
Προσωπικά, έχω αναλάβει την τοποθέτηση τριών τριφασικών φορτιστών 22KW, Ηλεκτρικών Οχημάτων στην περιοχή μου. Η υπηρεσία είναι δημόσια. Έχει περάσει ένας μήνας και, που έχω παραλάβει τον φορτιστή και τα χρώματα Πάρκινγκ.
Έχω κάνει 3 ραντεβού, μόλις στο πρώτο συναντηθήκαμε και μιλήσαμε. Στα επόμενα έφαγα στήσιμο. Και μόλις σήμερα με κάλεσε να μου πει ότι πρέπει να γίνει μία επιτροπή μπλα μπλα μπλα και ότι θα με ενημερώσει εκ νέου…
Φόρτιση και χρόνος που απαιτείται.
Η φόρτιση επιτυγχάνεται σε χρόνους ανάλογα με την ισχύ του φορτιστή και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.
Μπορεί να είναι από μερικά λεπτά (15-20) έως αρκετές ώρες για μία πλήρη φόρτιση.
Στα 15-20 λεπτά, είναι οι λεγόμενοι ταχυφορτιστές. Οι ταχυφορτιστές αυτοί χρειάζονται τεράστια ενέργεια να φορτίσουν το αυτοκίνητο. Ενέργεια που μεταφράζεται σε 40-50KW μπορεί και παραπάνω.
Ξέρετε τι σημαίνει 50KW; Μεταφράζεται σε παροχή Νο4 φουλ!! Δηλαδή 3Χ100Α αποκλειστικά για τον φορτιστή.
Μην αρχίσουμε τα του τύπου έξυπνοι φορτιστές κλπ. Ναι, υπάρχουν έξυπνοι φορτιστές οι οποίοι ‘’βλέπουν’’ τι ενέργεια μένει διαθέσιμη από την παροχή, πχ αν είναι σε ξενοδοχείο μπορεί εκείνη τη στιγμή που ζητάμε 100Α ανα φάση για την φόρτιση, διαθέσιμα να είναι τα 15 ή τα 40, οπότε ο φορτιστής θα μας δώσει αυτά. Ανάλογα λοιπόν θα μειωθεί δραματικά ο χρόνος της φόρτισης.
Άρα, αν μιλάμε για ατόφια φόρτιση, διότι σε λίγα χρόνια θέλουν να μας πάνε αποκλειστικά σε Ηλεκτρικά οχήματα, μπορούμε να φανταστούμε ένα ξενοδοχειάκι μικρό, που έχει 4 θέσεις ηλεκτρικής φόρτισης, έτσι και μπούνε ταυτόχρονα 4 αυτοκίνητα για ταχεία φόρτιση, χρειάζεται τεράστια ποσότητα ενέργειας
Προβλήματα που θα συναντούμε όλοι μας από δω και πέρα καθημερινά και θα πρέπει εμείς να εξηγούμε στον πελάτη τις λεπτομέρειες. Όπως με πελάτη μου πριν λίγο καιρό… μου λέει θέλω μία παροχή 11KW για το αυτοκίνητο. Του εξήγησα και κατάλαβε ότι θέλει μία πρίζα μονοφασική 3600W για να το φορτίσει όλη νύχτα και πάλι ίσως δεν φτάνει. Τέλος πάντων όλοι προσαρμόζονται.
Απλά μην ακούτε τα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου όταν το αγοράζετε. Πρέπει πρώτα να μιλάτε με τον ηλεκτρολόγο σας, να κάνετε τις απαραίτητες ενέργειες επαύξησης ρεύματος από τον ΔΕΔΔΗΕ και αφού πάρετε την παροχή που θέλετε, τότε μπορείτε να εκμεταλλευτείτε όλες τις δυνατότητες της φόρτισης.
Ωπ…. !!! Ανέφερα τον ΔΕΔΔΗΕ χχαχαχα
Απαρχαιωμένο δίκτυο, απαρχαιωμένες οδηγίες, έντυπα, όλα. Τα πάντα έχουν μείνει στην προ ‘’επανάστασης’’ εποχή!! Όλα είναι από το 1965. Τότε που η ΔΕΗ στήνονταν και άπλωνε τα χιλιάδες χιλιόμετρα καλωδίων πανελλαδικά, χωρίς καμία πρόβλεψη για το αύριο. Και φυσικά κάθε αλλαγή ή ενίσχυση του δικτύου, μεταφράζεται σε δυσκολίες διαθεσιμότητας υλικών.
Από το 1965 έως σήμερα το ίδιο βιολί.
Η ΔΕΗ που υπογράφετε το συμβόλαιο και εγγυάται σταθερή τάση όσο αυτό είναι εφικτό και τίποτα δεν είναι εφικτό από πλευράς τους. Με 10% απόκλιση λέει και σε όλη τη χώρα βλέπουμε τις τάσεις σε μη ζήτηση 250+volt και σε αιχμή ζήτησης κάτω από 205!!! Άντε μετά ζητάτε αποζημιώσεις. Τρίχες κατσαρές.
Έντυπα αίτηση λέει τύπου Α και τύπου Β για το τι παροχή θέλετε και να συμπληρώσετε και τις καταναλώσεις μέσα.
Ποτέ δεν κατάλαβα στις σύγχρονες εποχές από το 1990 έως το 2021, τη χρησιμότητα τέτοιων άχρηστων εγγράφων.
Επειδή το δίκτυο της ΔΕΗ- ΔΕΔΔΗΕ είναι σάπιο και ασυντήρητο, πληρώνει τη νύφη πάντα ο καταναλωτής.
Ποτέ ο καταναλωτής δεν έχει αυτό που επιθυμεί.
Κανονικά θα έπρεπε να ζητάμε ρεύμα αυτό που επιθυμούμε εμείς και η ΔΕΗ – ΔΕΔΔΗΕ να κάνει τα απαραίτητα ώστε να μας τροφοδοτεί αυτό που θέλουμε και μάλιστα χωρίς προβλήματα.
Δεν θα μπω στο παρόν, για τους χρηματισμούς σε περιπτώσεις δύσκολες. Δηλαδή περιοχές που χρειάζεται κάποια επαύξηση κάποιος καταναλωτής και δεν υπάρχει η δυνατότητα λόγω μικρού ή οριακού υποσταθμού και έλλειψης υλικών, θα παρατηρήσουμε ότι με ένα καλό χαρτζιλίκι, ακόμη και σε στελέχη περιφερικούς διευθυντές κλπ, όλα αυτά τα προβλήματα να λύνονται ως δια μαγείας.
Αλλά κάθε παροχή που θα χρειάζεται ο καταναλωτής από δω και πέρα, θα πρέπει να υπολογίζει και ένα νούμερο μεγαλύτερο απ αυτό που θα ζήταγε, επειδή θα έχει ηλεκτρικό φορτιστή.
Πχ, αν θέλουμε σε ένα σπίτι τριφασικό Νο2, Καλό είναι πλεόν να ζητάμε Νο3 για να είμαστε άνετοι.
Σε τι στάδιο βρίσκεται η ΔΕΗ και ο ΔΕΔΔΗΕ
Η ΔΕΗ – ΔΕΔΔΗΕ έχει μείνει στο 1890, τότε που άναψαν οι πρώτες λάμπες στον κόσμο. Πρέπει να αρχίσει να εξελίσσει το δίκτυό της με τρομερές ταχύτητες.
Αντικατάσταση καλωδίων μεταφοράς και διανομής σε όλη τη χώρα. Μεγαλύτερους και συχνότερους μετασχηματιστές.
Εννοείται ότι όλο αυτό κοστίζει, είναι και τρομερά μεγάλο έργο. Αλλά πως ρε παλικάρια κάνετε σχέδια για το Ηλεκτρικό μέλλον, με ηλεκτρικό (κυριολεκτικά) παρελθόν;
Τα δισεκατομμύρια που θα εισπραχθούν για τους φορτιστές και την τοποθέτησή τους, θα έπρεπε να υπολογίζονται ακόμη τόσα και παραπάνω για την ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό του σάπιου δικτύου.
Πάμε με διαστημόπλοιο στον Άρη και ξεχάσαμε τις στολές εδάφους για τον Άρη. Ή πήραμε το αντιανεμικό μπουφάν μας για το έδαφος του Άρη.
Η ΔΕΗ – ΔΕΔΔΗΕ λοιπόν, είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στη χώρα, ειδικά όσο αφορά τους ηλεκτρικούς φορτιστές και τα ηλεκτρικά οχήματα.
Τις τιμές ξέρουν κάθε λίγο να τις ανεβάζουν. Έργο ανάπτυξης δικτύου, ούτε που τους ενδιαφέρει.
Άκου λέει, δεν επαρκεί ο υποσταθμός!! Στα παλιά μας τα παπούτσια!!! Να τον φτιάξετε. Να τον αναβαθμίσετε. Να κάνετε ότι χρειαστεί.
Μελέτη προς τον ΔΕΔΔΗΕ (αν μπορείς να πεις μελέτη 80 ταχυφορτιστές σε όλη τη χώρα) που γράφτηκε αρχές του 2020, αναφέρει 80 ταχυφορτιστές πανελλαδικά και 3000 απλούς. χεχεε, ε ρε γλέντια…
Σε 20 χρόνια, μία τετραμελής οικογένεια με 4 θερμικά αυτοκίνητα σήμερα, θα έχει αντικαταστήσει με 4 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μιλάμε για σπίτι τριάρι ή τεσσάρι με παροχή σήμερα Νο2 Θα χρειάζεται παροχή Νο4 ή και 5 για να μην έχει προβλήματα.
Δεν συζητάμε για υπηρεσίες δημόσιες ή ακόμη και ιδιωτικές, που τα πάρκινγκ τους θα έχουν 30 ή και 50 η ακόμη και 100 αυτοκίνητα. Εκεί φυσικά και χρειάζεται ατομικός (ιδιωτικός) υποσταθμός για την υποστήριξη τέτοιας ποσότητας ενέργειας.
Τα προβλήματα της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από δω και μπρος, θα είναι τεράστια σε όλο τον κόσμο, αλλά κυρίως σε χώρες όπως η δική μας όπου το δημόσιο ολιγωρεί και κινείται με ταχύτητες χελώνας. Και όπου η μία εταιρεία που διαθέτει δίκτυο, το διαθέτει σάπιο και αναποτελεσματικό, χωρίς υποδομές και προβλέψεις για το μέλλον.
Κάθε φορά που κάτι χρειάζεται αναβάθμιση, θα σκάβονται οι δρόμοι, θα σκάβονται πεζοδρόμια, θα γκρεμίζεται το ένα και το άλλο.
Πρόβλεψη….. Πρόβλεψη….. Πρόβλεψη… την ξέρετε αυτή τη λέξη;
Θα δείτε από σήμερα και για τα επόμενα 30 χρόνια, τι ανασκαφές θα γίνουν πανελλαδικά μόνο και μόνο για την ηλεκτροκίνηση.
Οι ”εκπλήξεις” των ξενοδοχείων και των κτιρίων
Τα ξενοδοχεία και οι χώροι που θα ζητήσουν από δω και πέρα ρεύμα ή θα ζητήσουν τα περιβόητα αστεράκια βαθμολόγησης, θα πρέπει να πάρουν σωστές πληροφορίες και μετά να προβούν στις κατάλληλες ενέργειες προς τους φορείς.
Διαφορετικά, θα κερδίζουν ένα αστράκι λόγω ηλεκτρικής φόρτισης και θα χάνουν 2 αστράκια λόγω διακοπών ρεύματος.
Το παρακάτω ξενοδοχείο της Ρόδου, δεν θα θέλει και 50 φορτιστές σε λίγα χρόνια χεχεχε
Και τόση ώρα, σας μιλάω για ΙΧ και όχι για φορτηγά και λεωφορεία όπως έχουν στόχο όλοι… φανταστείτε ένα λεωφορείο τίγκα στις μπαταρίες, τι ενέργεια χρειάζεται. Και αν τα βάλουμε την νύχτα στο σταθμό όλα μαζί να φορτίσουν… χεχεχε θέλει την Πτολεμαϊδα δίπλα να κάνουν υπερωρίες οι τουρμπίνες για 50 λεωφορεία.
Αυτονομία.
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κάποια αυτονομία και εξελίσσονται καθημερινά. Νέες τεχνολογίες, νέες μπαταρίες κλπ. Όλα αυτά υποτίθεται ότι θα βελτιώσουν και την αυτονομία ενός οχήματος.
Κατά την γνώμη μας, αν αποφασίσετε να αγοράσετε ηλεκτρικό όχημα θα υπολογίσετε από την αυτονομία που λέει το εργοστάσιο, το 40% max ώστε να το οδηγείτε χωρίς άγχος για το που θα πάτε και που θα μείνετε και που θα φορτίσετε.
Δεν λέω ότι λέει ψέματα ο κατασκευαστής, όμως τα υπολογίζει όλα με ιδανικές συνθήκες.
Εμείς όμως, επειδή δεν είμαστε ιδανικοί και έχουμε ένα κάρο άλλες υποθέσεις καθημερινά για να ζήσουμε, θέλουμε ένα όχημα να μας πάει και όχι να το πάμε. Άρα, ένας υπολογισμός στο 40% το πολύ, θα μας βγάλει από έξτρα άγχος και μπελάδες.
Επίσης, η θερμοκρασία περιβάλλοντος τεράστια σημασία παίζει στην αυτονομία. Και είναι φυσικό. Αλλιώς το υπολογίζει ο Γερμανός που το φτιάχνει για τις δικές του συνθήκες περιβάλλοντος και αλλιώς θα δουλέψει σε μας εδώ, όπου η θερμοκρασία από τον Απρίλιο έως τα τέλη Σεπτέμβρη είναι αρκετά υψηλότερη.
Ας μην αναφερθούμε σε περιόδους καύσωνα, διότι εκεί αν κάνουμε και χρήση κλιματισμού….. χεχεχε χαίρεται.
Εδώ ένα κινητό έχουμε και έτσι και ξεμείνουμε από μπαταρία, ήρθε η καταστροφή του κόσμου
Τέλος…
Μην σας κουράσω όμως άλλο.
Θεωρώ ότι σας έβαλα λίγο στο τι συμβαίνει και στο τι πρόκειται να συμβεί στο Άμεσο μέλλον. Η φόρτιση Ηλεκτρικού οχήματος δεν είναι απλή υπόθεση. Θέλει μελέτη και προσοχή πριν προβούμε στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με βάση την αυτονομία τους.
Καλή συνέχεια σε όλους.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ
charalampousa9@gmail.com
ΠΕΡΣΕΦΩΝΗ Η ΚΟΡΗ Ο ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΘΥΜΗΣΟΥ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Ε.ΣΥ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣe.sy.kalamarias.a.s@gmail.com ΤΗΛ2313 095.407
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΑΙ ΥΠ.ΒΟΥΛΕΥΤΗΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΥΡΟΥ 6944 69.69.35
https://www.youtube.com/channel/UC-PnN267t69dLHsdgDdsUrw/videos
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου